Beachvolleybal clinic bij BVRO op de beachvelden in Opmeer.

Op 16 juli gaven Frank van de Outenaar (talenten coach jong oranje dames en eredivisie speler zowel in de zaal als op het zand) en de 19 jarige verassende winnares van het NK beachvolleybal 2019, Emma Piersma een clinic beachvolleybal. Hiervoor hadden zich 33 enthousiaste jongeren zich aangemeld van onder meer de zaalvolleybal verenigingen Reflection, Wognum, Relay, Rap/VVO, Nivo, Ardea en VVW.

Gelukkig hielp een zonnetje mee aan een heerlijk avondje beachvolleybal en kon ook het meegekomen publiek ervaren hoe het volleybal in het zand gespeeld wordt. Met voor iedere deelnemer een speciale editie shirt van de Team NL Beach Tour zag het plaatje er heel goed uit. Al met al een mooie inspiratie voor BVRO om volgend seizoen nieuwe activiteiten te ontwikkelen en hopelijk voor de gemotiveerde jeugd een rede om volgend seizoen in te schrijven voor de beachvolleybal trainingen.

Clinic in het kader van TeamNL Beach Tour.

De TeamNL Beach Tour is een initiatief van de beachvolleybalspelers van TeamNL en de Nederlandse Volleybalbond waarmee jeugdige volleyballers worden geïnspireerd door de Nederlandse beachvolleybaltop. ‘Het begon allemaal met een idee van onze bondscoach Victor Anfiloff’, legt topbeachvolleyballer en projectleider Christiaan Varenhorst (30 jaar) uit. ‘We zijn door de coronacrisis voor het eerst een hele zomer in Nederland en dat biedt ons de kans om eens iets terug te geven aan de jeugd, beredeneerde hij. Zo is het balletje gaan rollen en is TeamNL Beach Tour tot stand gekomen.’ jeugd reden om in te schrijven voor de beachvolleybal trainingen volgend jaar.

Mooie teamfoto als afsluiting van de succesvolle clinic!